Wouter Driessen

Art Director en Designer

Nieuwe huisstijl voor Suzuki Nederland

Het oude ​bescheiden image van Suzuki was niet meer van deze tijd. Tijd voor een zelfverzekerde merkpositie die past bij de auto's bij de dealers.

Met een serie mockups zette ik de nieuwe stijl neer. Daaruit ontstond een collectie grafische elementen die ik concreet heb vastgelegd in een uitgebreide stijlgids.

Deze huisstijl heb ik daarna uitgerold in alle online- en offline media, inclusief een pakket dealer-materialen.  

Art Direction & Design voor Suzuki bij Pool Worldwide

ASICS -

SHOE FINDER

Volgens ASICS bestaat er voor iedere hardloper een perfecte hardloopschoen. Maar hoe vind je die ene schoen die perfect is voor jou?

 

Met ASICS' nieuwe Shoe Finder systeem natuurlijk. Een nieuwe manier om schoenen te categoriseren. Zowel in flagship en retail winkels. En online. Voor dit systeem ontwikkelde ik een eigen visuele taal om het keuzeproces te stroomlijnen.

Art Direction & Design voor ASICS en Big M Marketing bij Pool Worldwide

MENG MENG

Welk product zou jij graag willen zien? Cornflakes op koekjesformaat? Of is bier met kaneelsmaak volgens jou het gat in de markt? Stuur jouw idee in via Meng Meng. Krijgt jouw product genoeg stemmen, dan gaan we het ook echt maken en ontvang jij een deel van de winst. En als jezelf geen idee hebt, stem dan op de producten van anderen.

Helaas bereikte mobiele app Meng Meng zelf niet de markt. 

Art Direction & Design bij Pool Worldwide

SUZUKI SWIFT

FUNFACTOR

De uitdaging: zorg dat de Suzuki Swift op het lijstje komt bij autokopers die normaal alleen kijken naar de usual suspects in het b-segment zoals de Renault Clio en de Ford Fiesta. En verleid deze groep autorijders tot het maken van een proefrit. Want: wie eenmaal de fun van de Swift ervaart is verkocht. 

Om dat voor elkaar te krijgen richt deze campagne zich direct tot vreemdmerk-rijders met de oproep: Test de funfactor van de Suzuki Swift.

Cocept & Art Direction voor Suzuki bij Pool Worldwide

HET NEDERLANDS

PENSIOENFONDS

De belofte van Het nederlandse pensioenfonds is 'de volle aandacht'. Dat zit 'm in de persoonlijke aanpak van de adviseurs. En het feit dat alles goed en zorgvuldig voor je wordt geregeld.

 

De uitdaging was om dit te vertalen in een visuele identiteit. En om deze identiteit toe te passen in website, visitekaartjes, briefpapier en andere middelen. Daarna heb ik alle ontwerpregels vastgelegd in een nieuwe stijlgids. 

CENTRAAL BEHEER

ALLES-ONDER-EEN-DAK CHECK

Stel je eens voor: je bovenbuurman laat het bad overstromen en dat zorgt voor waterschade in jouw appartement. Ben je daar dan voor verzekerd? Deze vragen stelden we leden van een Vereniging van Eigenaren. Eigenlijk weet niemand exact voor welke schade hij of zij is verzekerd. Nou ja, Centraal Beheer wist het wel. Daarom ontwikkelden we een quiz waarmee bewoners bewust werden gemaakt van hun dekkingsgraad. En uiteraard was het aan het einde mogelijk om een extra verzekering af te sluiten.

Concept, Illustraties en Art Direction voor Centraal Beheer bij Pool Worldwide.

iDESK / STEVE JOBS SCHOOL

De iPad als vervanger van schoolboeken, dat was de gedachte achter de Steve Jobs Scholen. Een nieuwe leerwijze waarin kinderen werden voorbereid op de wereld van morgen. 

 

Gestart uit een initatief van Maurice de Hond. Voor hem heb ik een app ontworpen die de prestaties van de leerlingen inzichtelijk maakt: iDesk Learning Center. Hiermee kunnen docenten en ouders het leerproces van kinderen volgen en vergelijken met leeftijdsgenoten in binnen- en buitenland.

Google SHOOT VIEW

And now for something completely different. Wat krijg je als je een M16 uit Battlefield over Google Street View plakt? Het antwoord was wereldwijde pers-aandacht en een plek op de blacklist van Google.

Google Shoot View ontstond als een klein grapje toen ik aan pitch presentatie werkte. Creatief Directeur Erwin Kleinjan van Pool vond dat we het echt moesten maken. Job WInd was de held die het kon programmeren.

ANDERE PROJECTEN

Een introductie-campagne voor de Suzuki Vitara, logo voor MijnBuur, advertentie en website voor Greenpeace, logo voor Rookalarm, advertentie voor TomTom, campagnestijl voor TomTom, Advertentie voor Het Nederlands Pensioenfonds, Huisstijl en video Adviespunt Klokkenluiders, Logo voor ‘i’.

UIT DE OUDE DOOS

Vroeger, toen we internet nog met de leesmap kregen, maakte ik ook al veel mooie projecten voor klanten als BankGiro Loterij, Heineken en Sire. 

Leuk om nog eens terug te zien, al is het maar om te ontdekken dat niet alles vroeger niet beter was.

oudedoos.gif